Fri frakt över 899 kr eller vid avhämtning från lager 🎁

Retur & reklamation

Vi uppmuntrar dig att alltid handla medvetet och bara köpa de produkter som du verkligen tror dig behöva. Vi vill nämligen undvika onödig frakt av produkter fram och tillbaka och uppmanar dig därför att tänka igenom ditt köp noga innan du placerar det. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för att säkerställa produkter eller andra funderingar före du slutför ditt köp. 

Vår förhoppning är att du ska tycka om produkterna lika mycket som vi gör. Men om du vill göra en retur har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller på alla våra produkter, så länge ingen försegling brutits. Du står själv för kostnaden för returfrakten som baseras på paketets vikt och omkrets. Returkostnaden debiteras av dig som kund i samband med att vi hanterar returen.


För närvarande gäller följande returfraktkostnader med PostNord om paketets omkrets är max 90 cm

0-250 g: 58 kr
250-500 g: 65 kr
500-1 kg: 80 kr 
1-2 kg: 118 kr    
2-9 kg: 118 kr  


Är paketets omkrets större än 90 cm gäller följande returfraktkostnader med PostNord: 

0-1 kg: 80 kr
1-2 kg: 118 kr
2-3 kg: 132 kr
3-5 kg: 161 kr


Steg 1. Kontakta oss
Kontakta oss via [email protected]. I meddelandet ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vi registrerar din retur inom 0-1 arbetsdagar* och mailar en bifogad returfraktsedel till dig.

*Arbetsdagar = helgfria vardagar.


Steg 2. Packa säkert & returnera
Packa varan säkert i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage. Tejpa sedan fast fraktsedeln som du fått av oss tydligt på ytteremballaget och lämna in på din utvalda servicepoint för PostNord. Be alltid om postkvitto och spårningsnummer och spara tills vi hanterat din retur.

OBS! Vid retur ansvarar du för att varan packas säkert. Du bär själv ansvaret för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför postkvittot och spårningsnumret. Om varan har levererats i en särskild förpackning ska den också returneras i obruten originalförpackning. Observera att plomberingen inte får brytas.

Steg 3. Bekräftelse & återbetalning
Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar* från att den mottagits på vårt lager. När vi godkänt din retur får du en bekräftelse via mail och summan återbetalas till dig med samma betalningsform som du använde när du gjorde ditt köp. Har du gjort köpet med kort syns returbeloppet på ditt bankkonto inom 1-3 arbetsdagar* från att returen har hanterats. Har du betalt med Klarna Faktura uppdateras fakturan direkt vid returhanteringen.

*Arbetsdagar = helgfria vardagar.



Skulle en produkt i din beställning vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen att kostnadsfritt åtgärda felet. Som e-handelsföretag i Sverige ansvarar vi också för ursprungliga fel på varan i tre år från inköpstillfället. Ursprungsfel kan till exempel vara fabrikationsfel. Du som konsument behöver reklamera ursprungsfel inom skälig tid från att felet upptäcktes för att godkännas.



Steg 1. Kontakta oss
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du i mailet anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt en beskrivning av defekten. Vid vissa reklamationer kan vi behöva bifogade bilder och/eller rörligt material som tydliggör defekten, detta för att godkänna reklamationen och gå vidare i reklamationsprocessen.

Steg 2. Hantering av reklamation 
Vi strävar efter att hantera ditt reklamationsärende så fort vi kan, vanligtvis inom 0-3 arbetsdagar*. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss dock alltid rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

*Arbetsdagar = helgfria vardagar.


§5. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Om en vara förseglats får du som kund inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Du kan inte utöva din ångerrätt om produkten levererats till dig och du har brutit eventuella förseglingar som finns där av hälso-, hygien och/eller säkerhetskäl där förpacknings- och emballaget är öppnat eftersom de kan tagit skada utan synlig påverkan och inte uppfyller säkerhetskraven.


§5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

  • Du som kund måste meddela att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas till oss på följande e-postadress [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. 
  • När vi fått ditt returmeddelande skickar vi en fraktsedel direkt till din mail. Packa varan säkert i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage. Tejpa sedan fast fraktsedeln tydligt på ytteremballaget och lämna in på din utvalda servicepoint för PostNord.
  • Du som kund står för kostnaden för returfrakt och ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning med ej bruten försegling. Du behöver också kunna bevisa att du skickat produkten i retur till oss, så be alltid om ett kvitto från ditt utlämningsställe. 
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig och bör synas på ditt bankkonto inom 1-3 arbetsdagar från att returen har hanterats. Har du betalt med Klarna Faktura uppdateras fakturan direkt vid returhanteringen. 
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

§5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs här

§5.3 Returfraktkostnad 

Returfraktkostnaden vid ångerrätt bekostas av kunden. Du som kund står för emballage och att varan är packad korrekt. Returfraktkostnaden baseras på paketets vikt. För närvarande gäller följande returfraktkostnader: 

För närvarande gäller följande returfraktkostnader med PostNord om paketets omkrets är max 90 cm: 

0-250 g: 58 kr
250-500 g: 65 kr
500-1 kg: 80 kr 
1-2 kg: 118 kr    
2-9 kg: 118 kr  


Är paketets omkrets större än 90 cm gäller följande returfraktkostnader med PostNord: 

0-1 kg: 80 kr 
1-2 kg: 118 kr 
2-3 kg: 132 kr
3-5 kg: 161 kr


§6. Reklamation och klagomål

  • Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig som kund. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du som kund måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till [email protected]. Se mer hur du går tillväga under punkt 6.1.
  • Vid en reklamation står vi för returfraktkostnaden, detta när reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. 


§6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Gärna också bifogade bilder på defekten för att underlätta reklamationsprocessen.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


Ta del av och läs våra fullständiga köpvillkor HÄR