Har du ångrat dig? Inga problem! Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten gäller på alla våra produkter, så länge ingen försegling brutits. Du står själv för kostnaden för returfrakten som baseras på paketets vikt. Kostnaden är från 59 kr (0-2 kg) och upp till 109 kr (2-9 kg). Returkostnaden debiteras av dig som kund i samband med att vi hanterar returen.
Steg 1. Kontakta oss
Kontakta oss via [email protected]. I meddelandet ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vi registrerar din retur inom 0-1 arbetsdagar* och mailar en bifogad returfraktsedel till dig.
*Arbetsdagar = helgfria vardagar.
Steg 2. Packa säkert & returnera
Packa varan säkert i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage. Tejpa sedan fast fraktsedeln som du fått av oss tydligt på ytteremballaget och lämna in på din utvalda servicepoint för PostNord. Be alltid om postkvitto och spårningsnummer och spara tills vi hanterat din retur.
OBS! Vid retur ansvarar du för att varan packas säkert. Du bär själv ansvaret för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför postkvittot och spårningsnumret. Om varan har levererats i en särskild förpackning ska den också returneras i obruten originalförpackning. Observera att plomberingen inte får brytas.
Steg 3. Bekräftelse & återbetalning
Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar* från att den mottagits på vårt lager. När vi godkänt din retur får du en bekräftelse via mail och summan återbetalas till dig med samma betalningsform som du använde när du gjorde ditt köp. Har du gjort köpet med kort syns returbeloppet på ditt bankkonto inom 1-3 arbetsdagar* från att returen har hanterats. Har du betalt med Klarna Faktura uppdateras fakturan direkt vid returhanteringen.
*Arbetsdagar = helgfria vardagar.
Skulle en produkt i din beställning vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen att kostnadsfritt åtgärda felet. Som e-handelsföretag i Sverige ansvarar vi också för ursprungliga fel på varan i tre år från inköpstillfället. Ursprungsfel kan till exempel vara fabrikationsfel. Du som konsument behöver reklamera ursprungsfel inom skälig tid från att felet upptäcktes för att godkännas.
Steg 1. Kontakta oss
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du i mailet anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt en beskrivning av defekten. Vid vissa reklamationer kan vi behöva bifogade bilder och/eller rörligt material som tydliggör defekten, detta för att godkänna reklamationen och gå vidare i reklamationsprocessen.
Steg 2. Hantering av reklamation
Vi strävar efter att hantera ditt reklamationsärende så fort vi kan, vanligtvis inom 0-3 arbetsdagar*. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss dock alltid rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
*Arbetsdagar = helgfria vardagar.
§5. Ångerrätt
§5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
§5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
§5.3 Returfraktkostnad
Returfraktkostnaden vid ångerrätt bekostas av kunden. Du som kund står för emballage och att varan är packad korrekt. Returfraktkostnaden baseras på paketets vikt. För närvarande gäller följande returfraktkostnader:
0-2 kg: 59 kr
2-9 kg: 109 kr
§6. Reklamation och klagomål
§6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Ta del av och läs våra fullständiga köpvillkor HÄR.