Fri frakt över 899 kr eller vid avhämtning från lager 🎁

Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden? 🚚💨
Vi hanterar din beställning inom 0-1 arbetsdagar* från det att du lagt din beställning. Leveranstiden därefter beror på ditt leveransval vid slutfört köp. Early Bird erbjuder leverans inom 3-6 arbetsdagar* medan PostNord erbjuder leverans inom 2-5 arbetsdagar*. Har du valt leveransalternativet 'Hämta från BabyHacks lager' kontaktar vi dig efter slutförd beställning för överenskommelse. Vanligtvis går det att hämta upp samma arbetsdag som beställningen görs.


*Arbetsdagar = helgfria vardagar. 



Vad kostar frakten? 
Frakten kostar från 49 SEK. Vi erbjuder fri frakt när du handlar produkter över 899 SEK eller vid upphämtning från vårt lager i Löddeköpinge.




Jag har fått en e-postbekräftelse om att mitt paket är på väg med Early Bird, men enligt spårningen är paketet ännu inte överlämnat, vad gäller?
Uppdateringar kring din försändelse syns först när ditt paket kommit till Early Birds terminal. Det kan därför dröja 1-2 arbetsdagar* efter att du fått din e-postbekräftelse innan du ser någon uppdatering i spårningen. Detta beror på att e-postbekräftelsen skickas ut när försändelsen lämnar vårt lager. Saknas däremot uppdateringar kring din försändelse efter 5 arbetsdagar* från att du fått e-postbekräftelsen ber vi dig kontakta oss via [email protected] så hjälper vi dig vidare.


*Arbetsdagar = helgfria vardagar.




Kan jag spåra min beställning?
Alla våra försändelser är spårbara så att du enkelt kan följa din order.
Du får ditt kollinummer per mail när din beställning skickats från vårt lager.
Kopiera ditt nummer och spåra din leverans antingen via Early bird sida för spårning eller 
PostNords sida för spårning. Vilken sida som gäller beror på ditt leveransval. Det går också bra att följa din leverans via appen "Mina paket" som kan laddas ner här: 

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.unifaun.minapaket&hl=sv&gl=US

Apple: https://apps.apple.com/se/app/mina-paket/id1178336802




Hur fungerar avhämtning från ert lager?
Vi kontaktar dig för överenskommelse om vilken tid och dag som passar bäst för avhämtning från vårt lager i Löddeköpinge (Skåne). Vanligtvis är din beställning redo för avhämtning inom 0-1 arbetsdagar. Vidare information hur man hämtar upp sin beställning får man i leveransbekräftelsen och per sms. Har du gjort en beställning och valt avhämtning men ännu inte fått någon leveransbekräftelse eller hört från oss ber vi dig kontakta oss via [email protected].



Hur gör jag en retur av min beställning? 📦
Har du ångrat dig? Inga problem! Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Läs mer om hur du gör en retur på sidan om 'Retur & reklamation'.




Vad kostar det att göra en retur? 
Returkostnaden baseras på paketets vikt och mått med en kostnad från 58 kr. Läs mer om hur du gör en retur 
här.




Är era produkter säkra att användas för barn?
För oss som driver BabyHack, som själva är småbarnsföräldrar, är det en självklarhet att enbart erbjuda barnartiklar som är 100% godkända enligt svensk standard. Detta innebär att alla våra produkter har genomgått noggranna tester och uppfyller de stränga säkerhetskraven som ställs i EU och Sverige. Vi prioriterar ditt barns säkerhet och trygghet, och därför säljer vi endast produkter som uppfyller de högsta kvalitetsstandarderna.




Måste jag handla produkter för att ta del av ert material som är gratis?
Nej, det behöver du inte. För att spara ner vårt kostnadsfria material trycker du bara på knappen "Spara ner designen här" som finns under respektive design. Då får du möjlighet att spara ner designen direkt på din enhet. Önskar du däremot att få designen skickad till din mejl, då behöver du lägga önskad design i din varukorg tillsammans med produkter som du handlar hos oss. Du får då designen skickad till den mejl du anger när du slutför köpet. Vid frågor och funderingar rekommenderar vi dig att höra av dig till oss via [email protected]





Min rabattkod fungerar inte i kassan? 
Produkter som redan har ett kampanjpris eller ingår i ett erbjudande går aldrig att kombinera med ytterligare rabatt.
Vid frågor och funderingar rekommenderar vi dig att höra av dig till oss via [email protected]




Jag har beställt ett digitalt presentkort, men kan inte hitta var det har levererats?
Våra digitala presentkort skickas till den angivna e-postadress som används vid slutfört köp i kassan. Ibland fyller Klarna automatiskt i din e-postadress i kassan, tänk då på att det är till denna mejl som ditt digitala presentkort skickas till. Kontrollera även din skräppost, ibland kan det hamna där. Kontakta oss via vår mejl, [email protected], om du fortfarande upplever problem så hjälper vi dig vidare.




Går det att göra ändringar i min order i efterhand? 
Det är tyvärr inte möjligt att göra ändringar i din order i efterhand. Önskar du avbryta en genomförd order behöver du kontakta oss omgående för att se om detta är möjligt samt för att få en avbokningsbekräftelse. Observera att vi aldrig kan garantera att vi hinner avbryta en redan genomförd order. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss vid frågor och funderingar. Du når oss via vår mejl, [email protected].




Jag kan inte genomföra mitt fakturaköp/jag blir inte godkänd av Klarna? 
Är du folkbokförd på den angivna adressen? Eftersom Klarna samkör sitt register med Skattemyndigheten måste du alltid uppge den adress du är folkbokförd på för att fakturaköpet ska gå igenom.

Klarna gör även en kreditupplysning i samband med att du skickar iväg dina uppgifter. Har du utestående obetalda fakturor till dem eller betalningsanmärkning kan du inte handla mot Klarna faktura.

Du behöver också vara över 18 år för att handla på faktura via Klarna. 

Ett alternativ kan vara att istället göra ett kortköp, då bör betalningen gå igenom direkt.
Har du ytterligare frågor eller funderingar kring Klarnas betalsätt är du välkommen att ringa Klarna på telefon 08-120 120 10.
Du kan också skicka ett mejl till [email protected].

 



Mitt kortköp går inte igenom? 
En anledning kan vara att du varit inaktiv på sidan för länge så att du automatiskt har "loggats ur" och behöver göra om betalningsprocessen. Uppdatera sidan och testa igen. En annan anledning kan vara att ditt kort behöver uppdateras för online köp. I så fall rekommenderar vi dig kontakta din privata bank.  Har du upprepande problem med att dina kortköp inte går igenom hos oss på BabyHack.se så vänligen ta kontakt med oss så vi kan se över det. Skriv till oss på [email protected] så svarar vi så fort vi har möjlighet.




Min betalning gick igenom men jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag? 
Kolla i din skräpkorg om din orderbekräftelse kan ha hamnat där. Har den inte det, är du välkommen att skicka ett mejl till [email protected].




Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket hos mitt postombud? 
Om du som kund inte hämtar ut din beställning debiterar vi en avgift om 199 kronor inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att täcka frakt-, emballage och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp utan blir då betalningsskyldig förseningsavgiften á 199 kr. Läs mer om våra köpvillkor här.




Finns ert lager i Sverige? Eller skickas produkterna från utlandet?
Ja, vårt lager finns i Sverige. Alla produkter skickas från vårt lager som är baserat i Löddeköpinge.




Jag skulle vilja ringa er, men hittar inget telefonnummer. Hur når jag er?
Du är alltid välkommen att skicka ett mejl till [email protected] med ditt telefonnummer, så ringer vi upp så snart vi kan.



Jag hittar inte svaret på min fråga, vad gör jag? 
Vi finns här för dig! 💌
Skicka din förfrågan i ett mejl till [email protected] så återkommer vi till dig snarast möjligt, vanligtvis inom samma dag.